lunes, 23 de mayo de 2016

Tough pieces / Piezas complicadas

Good Morning!

The proyecto keeps on going and so little time is left till I can start printing. But there are always some problems that delay everything more than expected. This time is an elemental part, because there is no concept of B.I.R. without it. The robotic legs.

Since it is not an organic modelling it is taking me a lot of time working with every vertex, because I am used to work the mesh like it was clay.

But deconstructing the part into smaller pieces to joint them later is helping me a lot, and I am getting interesting results.

I have never faced such a hard modelling before, but I am learning so much from this experience.


 Trying some foot poses to see where shoul I place the boolean. I really can't believe this is taking me so long! / Probando algunas poses del pie para ver dónde poner la booleana. ¡Me cuesta creer que esto me esté llevando tanto tiempo!


¡Buenos días!

El proyecto sigue en marcha y queda muy poco para que pueda empezar a imprimir. Pero siempre hay algunos problemas que retrasan todo más de lo previsto. En este caso se trata de una piezas básicas, ya que sin ellas el concepto de B.I.R. no puede ser. Son las piernas robóticas.

Al no ser un modelado orgánico me está costando mucho tiempo manipular vértice a vértice, yo que estoy acostumbrada a trabajar la malla como si fuera plastilina.

Sin embargo, deconstruyendo la pieza y separándola en partes más pequeñas para unirlas más tarde estoy consiguiendo resultados la mar de interesantes.

Nunca me había enfrentado a un modelado que me costara tanto, pero de todo se aprende.

No hay comentarios:

Publicar un comentario